Wat eet je na een workout?

Na een inspannende workout heb je meestal behoorlijk trek. Maar dan wil je natuurlijk niet een zak chips opentrekken en het harde werken van ervoor teniet doen. Deze 15 snacks zijn perfect om je net dat beetje extra energie te geven dat je zo hard nodig hebt na een intensieve training.

1. Banaan – chocolade smoothie
Doe 1 banaan, een scheutje amandelmelk en een schepje chocolade whey-poeder in een blender. Even mixen en klaar! Je kunt deze smoothie ook voor je workout maken en even in de koelkast zetten.

Appel met pindakaas en muesli snack2. Appel met pindakaas en muesli
Eén van mijn persoonlijke favorieten! Haal met een appelboor de pitten uit de appel en snij de appel in ronde plakjes. Besmeer de rondjes met pindakaas en strooi er een beetje muesli overheen. Ook lekker met rauwe cacao nibs!

3. Banaan
Een simpele banaan is perfect na een workout. Dit komt door de snelle koolhydraten en glycogeen, waardoor je spieren sneller herstellen.

4. Eiwit omelet met spinazie en tomaatjes
Gun je lichaam iets lekkers en maak een omeletje van 2 eiwitten, een handje spinazie en een paar gehalveerde kerstomaatjes.

5. Simpele salade met avocado en gerookte kip
Maak van een halve avocado, een paar plakjes gerookte kip en wat kerstomaatjes een lekkere salade. Eventueel kun je balsamico azijn of olijfolie als dressing gebruiken.

6. Griekse yoghurt met appel en kaneel
Snij een appel in partjes en strooi er wat kaneel over. Om deze snack nog lekkerder te maken, pak je een klein bakje Griekse yoghurt om de appelpartjes in te dippen.

7. Hüttenkäse met kaneel, honing en lijnzaad
Hüttenkäse is heerlijk op brood, maar je kunt het ook los eten. Mix een eetlepel honing, wat kaneel en een schepje lijnzaad met een klein bakje hüttenkäse en je hebt een lekkere en gezonde snack voor na een intensieve trainingssessie.

8. Bleekselderij met pindakaas
Bleekselderij is een supergezonde groente. Het geeft je energie. Precies wat je nodig hebt na een training. Combineer het met pindakaas of humus voor een echte oppepper.

9. Gedroogd fruit en noten
Maak je eigen mix van gedroogd fruit en ongezouten noten. Kies bijvoorbeeld voor rozijnen, cranberry’s, amandelen en cashewnoten voor een energieboost.

Pindakaas balletjes snack10. Healthy pindakaasballetjes
In een handomdraai maak je zelf de lekkerste post workout snacks! Zoals deze heerlijke healthy pindakaasballetjes.

11. Fruitsalade van banaan en blauwe bessen
Banaan én blauwe bessen zijn allebei super goed voor je na een workout. Mix ze door elkaar voor een ideale snack.

12. Quinoa
Proteïne, vezels én goede koolhydraten. Dat is wat je binnenkrijgt als je quinoa eet. Dit multifunctionele voedingsmiddel is makkelijk te verwerken in een salade met bijvoorbeeld avocado en zalm.

13. Kiwi’s
Kiwi’s zijn ideaal na een workout. Niet alleen vanwege de vitamines en de kalium, maar ook omdat ze spierpijn tegen gaan.

14. Sinaasappelsap
Grijp jij naar een energiedrankje na of tijdens het sporten? Pak in plaats daarvan een glas versgeperst sinaasappelsap. Daar zitten veel meer vitamines en anti oxidanten in dan zo’n suikerrijk sportdrankje.

15. Water
Last but not least: water! Niet alleen tijdens, maar zeker ook na een workout heeft je lichaam vocht nodig.

Wat eet jij na een workout?

Britte
Britte

Oprichter en hoofdredacteur van Feel Magazine. Volgt graag de laatste fashiontrends, houdt van beautyproducten testen, kan geen dag zonder sporten en is dol op eten (koken én opeten). Wil je meer weten of ook schrijven voor Feel Magazine? Mail naar brittekoppel@feelmagazine.nl.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>