Supersnelle staande oefening voor sterke buikspieren

Langzaam uitgevoerde oefeningen met veel druk op de spieren zijn effectief om resultaat te bereiken. Denk bijvoorbeeld aan de plank of de wall-sit. In het begin is het nog relatief makkelijk om een stabiele positie aan te houden, maar langzaam maar zeker beginnen die spieren toch behoorlijk te branden. Fijn, want dan weet je tenminste dat het werkt! Ben je dol op die burn? Dan is deze oefening voor je core echt iets voor jou!

Zo doe je de flat-back forward bend:

  • Ga staan met je voeten op zo’n 70 tot 90 cm uit elkaar.
  • Strek je armen uit in de lucht en adem in.
  • Adem uit en buig vanuit je heupen naar voren tot je bovenlichaam parallel loopt aan de grond.
  • Beweeg je gewicht naar je tenen en strek je vingers uit zo ver mogelijk uit. Span je buikspieren aan terwijl je diep in- en uitademt.
  • Hou dit 30 seconden vast en kom daarna langzaam weer omhoog.
  • Stop halverwege en zak weer naar beneden, herhaal dit 10 keer.
  • Zak weer naar beneden en houd nogmaals 30 seconden vast.
  • Kom omhoog.

Voelen je hamstrings wat stijf? Buig dan je knieën een beetje. Geen zorgen, ook met gebogen knieën train je nog steeds je buikspieren. Is het je rug die een beetje pijnlijk is? Zet je handen op je heupen en breng je gewicht iets meer richting je hielen.

Gegarandeerde burn!

Britte
Britte

Oprichter en hoofdredacteur van Feel Magazine. Volgt graag de laatste fashiontrends, houdt van beautyproducten testen, kan geen dag zonder sporten en is dol op eten (koken én opeten). Wil je meer weten of ook schrijven voor Feel Magazine? Mail naar brittekoppel@feelmagazine.nl.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>