Superhealthy sunday #1

Sommige mensen zien de zondag als een dag waarop je alles kunt vergeten. De dag waarop je lekker kunt genieten van alles wat je jezelf doordeweeks niet gunt. Natuurlijk, het is hartstikke goed om jezelf zo af en toe eens lekker te verwennen, maar met mate genieten van al dat lekkers is een stuk verstandiger. Daarom introduceren wij #superhealthysunday!

Je lichaam krijg in een dag zo veel ‘onbekend’ voedsel te verwerken en dat is een behoorlijke schok. Je hebt toch geen zin om ’s avonds met een opgeblazen gevoel rond te lopen? Doe mee met onze #superhealthysunday en voel je ook op deze rustdag heerlijk gezond.

Wat is het plan?
Onze #superhealthysunday bestaat uit 3 verschillende onderdelen: lichaam, hoofd en voeding. De bedoeling is dat je je aan het eind van de dag lekker in je vel voelt zitten en weer opgeladen bent voor de week die er gaat komen. Daarom geef ik je vandaag 3 ‘opdrachten’ om van jouw zondag een #superhealthysunday te maken.

1. Begin de dag met een momentje rust
Als je aan het begin van de dag een kwartiertje voor jezelf neemt, kan dat een grote inpact hebben op je dag. Yoga of meditatie in de ochtend, zorgt ervoor dat je kalmer bent en rustiger op vervelende situaties kunt reageren. Begin daarom vandaag met deze korte yogaroutine en voel wat voor effect het op jou heeft. Sta daar aan het eind van de dag ook even bij stil en wees je ervan bewust. Je kunt het ook noteren in je telefoon of in een dagboekje.

2. Maak een eetplanning
Soms heb je van die dagen waarop je alles eet wat los en vast zit, zonder dat je eigenlijk doorhebt wat je in je mond stopt. Tijd om daar verandering in te brengen. Word je bewust van wat je eet en maak voor vandaag eens een eetplanning. Dat kun je op papier doen, maar bijvoorbeeld ook met de online tool MyFitnessPal.nl. In deze tool kun je niet alleen bijhouden wat je eet, maar ook hoeveel calorieën, koolhydraten, vet, eiwitten etc. je binnenkrijgt. Begin met het inplannen van je ontbijt, lunch en diner. En vul daarna de tussendoortjes in. Plan eens een week lang je maaltijden in. Je zult ontdekken dat je misschien wel veel meer of veel minder nodig hebt dan je van tevoren denkt. En dat is een waardevol inzicht!

3. Doe een 7-minute workout
Op zondag wil je misschien gewoon gezellig iets leuks gaan doen met je vriend of lekker op de bank kruipen met het nieuwste seizoen van je favoriete serie op Netflix. Toch wil ik je stimuleren om vandaag een beetje te bewegen. Dat hoeft echt niet gelijk een workout van 2 uur te zijn, met drie keer 7 minuten kom je ook al een heel eind. Het beste van deze 7 minute workout, naast dat ie zo gepiept is, is dat je ‘m gewoon lekker thuis kunt doen. Kies een moment op de dag dat het jou het beste uitkomt, doe je sportkleding aan, download de app (iPhone of Android) of doe ‘m online en go for it!

Britte
Britte

Oprichter en hoofdredacteur van Feel Magazine. Volgt graag de laatste fashiontrends, houdt van beautyproducten testen, kan geen dag zonder sporten en is dol op eten (koken én opeten). Wil je meer weten of ook schrijven voor Feel Magazine? Mail naar brittekoppel@feelmagazine.nl.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>