Deze beautygeheimen van modellen moet je proberen!

Wie weet er meer van beauty dan modellen? Het is tenslotte hun werk om er altijd op hun best uit te zien! Knoop deze zeven beautytips van modellen dus maar goed in je oren!

1. Slapen, slapen en nog een slapen
Het beautyslaapje is geen mythe. Al kom je er niet met een half uurtje soezen. Elke nacht acht uur slaap is belangrijk om te zorgen dat je er uitgerust en fris uitziet. Zo voorkom je niet alleen die wallen, maar zorg je ervoor dat je huid er ook minder grauw uitziet. Om de natuur een beetje te helpen en jezelf tijdens je nachtrust nóg mooier te maken, slaap je op een satijnen kussensloop of smeer je een beetje olijfolie in je haar (slaap wel met een haarband om te voorkomen dat het in je ogen loopt). Gebruik ook een goede, voedende nachtcrème voor je gezicht.

2. Blijf drinken
Water houdt je huid gehydrateerd en elastisch. Vrijwel alle modellen pleiten voor het drinken van veel vocht. Niet alleen water is goed voor je huid. Ook kokoswater geeft je huid een echte oppepper. Vooral na een workout is het een ideaal drankje. Veel modellen beginnen hun dag met een glas heet water met citroen om hun stofwisseling een boost te geven.

3. Pak de olie erbij
Misschien vermijd je de olierijke producten zo veel mogelijk om te voorkomen dat je huid of je haar gaat glimmen. Modellen grijpen juist vaak naar natuurlijke oliën om hun huid en haar te verzorgen. In tegenstelling tot veel huid- en haarverzorgingsproducten die je in de winkel koopt, bevatten die namelijk geen ellenlange lijsten met chemische ingrediënten. Gebruik bijvoorbeeld olijfolie of kokosolie om je lokken te laten glanzen. Kokosolie en rozenbottelolie werken ook perfect als bodylotion en houden je huid soepel. Arganolie is nog zo’n veelzijdige alleskunner! En met tea tree oil kun je binnen no time een puistje uitdrogen. Dus onthoud: olie is niet de vijand!

4. Spray je gezicht voor een instant verfrissing van je make-up
Dit simpele trucje maakt een wereld van verschil als je regelmatig make-up draagt. Na een paar uur kan het zijn dat je make-up niet meer helemaal zo zit als toen je van huis wegging. Met een simpel flesje mineraalwater met een spraydop is dat in no time opgelost. Besprinkel je gezicht met een beetje water om de strijd aan te gaan met die lelijke ‘cake-look’ op je gezicht. Je kunt ook kant-en-klare gezichtssprays kopen. Die bevatten vaak nog een aantal verzorgende ingrediënten. Maar je kunt ook zelf aan de slag. Voeg eens een paar druppels van je favoriete essentiële oliën toe aan het water. Of gebruik rozenwater in plaats van mineraalwater. Let alleen wel op dat het flesje een lichte, nevelachtige waas produceert.

5. Verwijder je make-up voordat je gaat slapen. Altijd!
Ja, je weet ongetwijfeld dat het slecht is, maar toch blijf je het doen: slapen met make-up op! Modellen weten dit maar al te goed en verwijderen die zorgvuldig aangebrachte laag altijd voordat ze hun o zo belangrijke slaap pakken. Slapen met make-up op verstopt niet alleen je poriën, maar droogt je huid ook uit en veroorzaakt snellere huidveroudering. Modellen willen dit natuurlijk koste wat het kost voorkomen (en geef ze eens ongelijk!). Sommige modellen grijpen naar een make-up removing doekje, terwijl anderen ook voor dit klusje de oliën gebruiken uit punt 3 (behalve tea tree oil).

6. Less is more
De meeste modellen dragen weinig make-up of gaan zelfs helemaal au naturel als ze niet op de catwalk staan. En het werkt! Kijk maar naar de foto’s die ze zelf op Instagram plaatsen of in de roddelbladen; hun huid is flawless! Dat kun je zelf heel goed bereiken door een licht dekkende foundation te gebruiken en het poeder achterwege te laten. Je kunt ook voor een fijne BB cream gaan (dit is mijn favoriet). Een dun laagje mascara en voilà: ready to rock :)

7. Eet gezond
Je bent wat je eet. Modellen eten niet alleen gezond om dun te blijven, maar ook om hun huid gezond te houden. Wil je eten zoals een model? Kies dan vaak voor een gezonde salade van rijke voedingsmiddelen als spinazie of boerenkool met een dressing van gezonde oliën (zoals olijfolie of kokosolie). Eet zo min mogelijk suiker. Dit bevordert namelijk huidveroudering en veroorzaakt rimpels. Let ook op de hoeveelheid koolhydraten die je binnenkrijgt (een paar volkoren producten per dag is prima). Creeer maaltijden met mager vlees en groenten en neem tussendoor gezonde snacks als fruit en yoghurt. Eiwitshakes zijn een prima manier om de dag te starten. Mix bijvoorbeeld een beetje proteïne poeder met amandelmelk en bosbessen: mjam! Misschien denk je dat modellen bizarre dieten volgen om dun te blijven, maar de meesten claimen dat ze gewoon weg blijven van ongezonde vetten en op hun porties letten.

Je ziet het, de meeste van deze tips zijn simpel, haalbaar en helemaal niet duur. Welke van deze modellengeheimen ga jij uitproberen?

Britte
Britte

Oprichter en hoofdredacteur van Feel Magazine. Volgt graag de laatste fashiontrends, houdt van beautyproducten testen, kan geen dag zonder sporten en is dol op eten (koken én opeten). Wil je meer weten of ook schrijven voor Feel Magazine? Mail naar brittekoppel@feelmagazine.nl.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>