Britte’s eetdagboek: week 49

Het is weer tijd voor mijn eetdagboekje! Ik probeer zo gezond en gevarieerd mogelijk te eten. Ook sport ik heel erg veel, daarom zal mijn voedingspatroon misschien niet voor iedereen geschikt zijn. Heb je een vraag over mijn weekmenu of wil je een receptje weten? Let me know!

Maandag
Ik begin elke dag met een omega-3- en een glucosamine-pil. Verder neem ik deze ochtend een krentenbol met roomboter en twee ontbijtbiscuits. Eén met hazelnoot-amandelpasta en een met pinda-rozijnpasta. In deze tijd van het jaar ben ik echt verslaafd aan mandarijnen. Ik eet er twee en neem ook nog een Roo bar cocao nibs. Als lunch 3 speltbroodjes, twee met humous en één met geitenkaas en een paar stukjes komkommer. ’s Middags neem ik nog 2 mandarijnen en een maisbroodje met pindakaas. Omdat ik ga sporten, heb ik weinig tijd om uitgebreid te koken. Ik kies dus voor een snelle stoommaaltijd van de Albert Heijn met kip pesto, spinazie en pasta.

Stoommaaltijd kip

Dinsdag
Zoals elke ochtend neem ik vitamines. Vervolgens één banaan en twee ontbijtbiscuits. Tussendoor neem ik 3 mandarijnen en 4 dadels. Vandaag lunch ik met twee volkoren boterhammen. Eén met smeerbare geitenkaas, ham en avocado en één met rode bieten humous en ook nog 1 muesli cracker met geitenkaas en een beetje honing. Na een paar uur krijg ik weer trek. Ik kies voor een dadelreep van de bio winkel en een handje pepernoten. Aan het eind van de middag neem ik nog een klein toastje met zalm. ’s Avonds staat er groenten met kip uit de oven op het menu. Later op de avond snack ik nog met een zelfgemaakte raw reep met dadels, banaan, cacaopoeder, cashewnoten en macapoeder.

Kip met groenten uit de oven

Woensdag
Weer vitamines en twee ontbijtbiscuits. Eén met amandel-hazelnootpasta en een met pinda-rozijnenpasta. Weer een zelfgemaakte raw reep met dadels, banaan, cacaopoeder, cashewnoten en macapoeder en een stukje pure chocolade. Lunchen doe ik vandaag met twee boterhammen met humous en avocado. Later op de middag neem ik drie mandarijnen en twee mini speculaasjes. Het diner bestaat uit twee Volkoren wraps met Philadelphia bieslook, warm gerookte zalm, avocado, paprika en rucola. Ik heb ontdekt dat ze bij de Lidl heerlijke muesli snacks verkopen, waar relatief weinig suiker in zit. Ik neem er twee.

zelfgemaakte raw bar

Donderdag
Ik begin de dag weer met mijn vitamines. Ontbijten doe ik met één geroosterd speltbroodje, scrambled eggs met hennepzaad en tomaten. Later op de ochtend neem ik een stukje extra pure chocolade bij een kop koffie en twee muesli snacks. Ik lunch met de leftovers van gisteren: één volkoren wrap met Philadelphia bieslook, warmgerookte zalm en rucola. Omdat ik daarna nog steeds een beetje trek heb, neem ik nog een wrap met amandel-hazelnootpasta. ’s middags werk ik tijdens het schrijven twee handjes cashewnoten weg. Mijn avondeten bestaat uit volkoren pasta met tomaat, ui, paprika, rucola en wat geraspte geitenkaas. Na het sporten neem ik een stukje chocoladeletter, omdat het sinterklaasavond is ;-)

Wrap met zalm

Vrijdag
Weer mijn vaste vitamientjes. Ik kies vandaag voor havermout met amandelmelk, notenmix, gedroogde phyllisbessen, gojibessen, macapoeder en rauwe cacao nibs als ontbijt. Daar red ik het wel even mee. Rond elf uur neem ik twee mini speculaasjes en twee mandarijnen. Als lunch kies ik voor drie kleine speltbroodjes, 2 met pindakaas en komkommer en één met humous met zongedroogde tomaat. ’s Middags snack ik met een Roo Bar. Dit keer met gojibessen. Ook neem ik nóg twee mandarijnen. ’s Avonds eet ik bij mijn ouders. Ze hebben een mini wokset gekocht die ze willen uitproberen. Ik maak allerlei lekkere kleine wokgerechtjes. Biefstuk met champignons, paksoi, ui, paprika en sesamzaadjes met een beetje eiermie is mijn favoriet. Als toetje maken we minipannenkoeken met zelfgemaakte vanillesaus. Heerlijk!

zelf wokken

Zaterdag
Ik begin de dag met mijn vitamines en twee speltbroodjes met amandel-hazelnootpasta. Vervolgens ga ik twee uur sporten. Als ik terugkom heb ik trek. Ik neem twee muesli snacks. Een uurtje later is het lunchtijd. Ik kies voor sojayoghurt met blauwe bessen, lijnzaad, cashewnoten, vijgen, pompoenpitten en macapoeder. ’s Middags neem ik een warme chocolademelk en een stukje chocoladeletter. Het avondeten bestaat uit pittige kip met een zoet sausje uit de oven met naanbrood en flink wat tomaten. Ik zit de rest van de avond propvol.

Kip uit de oven

Zondag
Ik word wakker met de geur van versgebakken brood! Na mijn dagelijkse vitamines, neem ik twee plakjes van het 20-granenbrood, dat nog lekker warm is. Ik doe er amandel-hazelnootpasta en rozijnen-pindapasta op. Tussendoor neem ik twee mandarijnen. Als lunch neem ik natuurlijk weer het verse brood. Dit keer doe ik er humous met zongedroogde tomaten en avocado op. ’s Middags heb ik afgesproken met mijn beste vriendinnen om ons jaarlijkse sinterkerst-feestje te vieren. Ik snack een paar pikante rijstcrackers en neem een paar toastjes met tapenade. ’s Avonds eten we salade, vers brood met tapenade, dadels met spek en wraps met zalm en kip. Als toetje nemen we sojayoghurt met walnoten en honing en een paar pepernoten. Een geslaagde avond!

Britte
Britte

Oprichter en hoofdredacteur van Feel Magazine. Volgt graag de laatste fashiontrends, houdt van beautyproducten testen, kan geen dag zonder sporten en is dol op eten (koken én opeten). Wil je meer weten of ook schrijven voor Feel Magazine? Mail naar brittekoppel@feelmagazine.nl.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>