Britte’s eetdagboek: week 45

Naast Bianca zal ook ik regelmatig mijn weekmenu met jullie gaan delen. Ik probeer zo gezond en gevarieerd mogelijk te eten. Ook sport ik heel erg veel, daarom zal mijn voedingspatroon misschien niet voor iedereen geschikt zijn. Heb je een vraag over mijn weekmenu of wil je een receptje weten? Let me know!

Maandag
Ik begin elke dag met een glas warm water met citroensap om m’n stofwisseling op gang te brengen. Ook neem ik mijn dagelijkse voedingssupplementen; glucosamine en omega-3. Als ontbijt neem ik 2 plakjes zelfgemaakt waldkornbrood. Eén met hazelnoot-amandelpasta van de natuurwinkel en één met pindakaas met daaroverheen wat rauwe cacao nibs. Tussendoor 2 mandarijnen. Lunchtime! Ik neem een beetje rijstsalade dat ik nog over had van de avond ervoor en één pompoenpittenbroodje met rode bieten humous en een paar stukjes komkommer. Ik drink twee koppen brandnetelthee met een stukje extra pure chocolade en een appel. Rond half vijf neem ik nog een Raw bite cashew-reep. Het diner bestaat vandaag uit twee meergranenwraps. Eén met eiersalade, runderrookvlees en rucola en één met kipkerriesalade, kipfilet en rucola. Na het sporten neem ik nog een bakje sojayoghurt met een eetlepel lijnzaad.eetdagboek salade en broodje met humous

Dinsdag
Ik begin m’n dag weer met het glas water met citroensap en de supplementen. Vervolgens eet ik chiazaad geweekt in kokoswater met rauwe cacaopoeder, cranberry’s, hazelnoten, zonnebloempitten, geraspte kokos en honing. Omdat de trein vertraging heeft neem ik een extra sterke cappuccino van de Kiosk. Tussendoor neem ik een glaasje kokoswater van Vitaday, een granenreep van Leef en één stukje chocola met amandel en vijg van Love Choc. Als lunch neem ik één pompoenpitbroodje met rode biet humous en twee kleine speltbroodjes met appelstroop en pindakaas met nootjes. Ik ben een sucker voor de caramelsnoepjes van Werthers. Ik houd mezelf in en neem er slechts twee. Ik eet de rest van mijn Love Choc amandel-vijg reep op en neem nog twee koppen brandnetelthee. ’s Avonds maak ik een lekkere spruitjesstamppot met geitenkaas, zongedroogde tomaten en pesto. Een stukje extra pure chocolade (86%) toe.

Eetdagboek chiazaad

Woensdag
Weer heet water en mijn supplementen. Als ontbijt kies ik voor een bakje sojayoghurt met muesli van Dorset Cereals, rozijnen, macapoeder, lijnzaad en kaneel. Tussendoor neem ik een stukje pure chocolade (86%) en een Raw bite apple cinnamon reep. Lunchen doe ik met twee meergranenwraps. Eén met eiersalade, rookvlees en rucola en één met kipkerriesalade, kipfilet en rucola. Rond half vier neem ik twee crackers met amandel-hazelnootpasta. Het diner van vanavond is rijst met kip in zoetzure saus. Omdat ik me tijdens het sporten een beetje flauw voelde, neem ik ’s avonds nog een rijstwafel met pindakaas met nootjes.
Eetdagboek rijst met kip
Donderdag
Zoals altijd begin ik m’n dag met heet water met citroen en de supplementen. Daarna neem ik één speltboterham met amandel hazelnootpasta en drie rijstwafels. Twee met pindakaas met nootjes en cacao nibs en één met amandel hazelnootpasta. Tussendoor neem ik een stukje extra pure chocolade en een handje cranberry’s. Na een intensief uurtje sporten ga ik voor een omelet van twee eieren met een plakje kipfilet en wat geitenkaas. Ook neem ik ’n rijstwafel met wat geitenkaas en honing. In de middag neem ik een cappuccino en een Raw bite vanille reep. Als diner eet ik twee shoarmabroodjes met een groenteburger, rucola, wortelsalade en een dressing van sojayoghurt en knoflook. Na m’n steples neem ik nog een Activia yoghurtje.
Eetdagboek shoarmaburger met groenteburger
Vrijdag
Ik neem weer heet water met citroen en m’n supplementen. Als ontbijt neem ik een groene smoothie van spinazie, banaan, een paar bevroren mangoblokjes, amandelmelk, lijnzaad en macapoeder. Tussendoor een mandarijn en een mueslireep van Dorset Cereals. Ik lunch vandaag met twee volkoren boterhammen met zongedroogde tomaten humous en 1 speltbroodje met pindakaas en een paar stukjes komkommer. ’s Middags neem ik nog drie mandarijnen, een speculaasje en een stukje extra pure chocolade. Avondeten doe ik met 2 meergranenwraps met guacamole, runderrookworst, rucola, komkommer en salsasaus. Omdat de salsasaus niet lang goed blijft als het potje eenmaal open is, maar ik geen tortillachips in huis heb, besluit ik ze zelf te maken van een meergranenwrap. Dat werkt een stuk beter dan verwacht.
Eetdagboek tortillachips
Zaterdag
Weer heet water met citroen en supplementenmix. Ik kreeg een gratis pakje Quaker Express Oats, dus dat probeer ik vandaag uit. En dat valt niet tegen! Wel gebruikte ik amandelmelk in plaats van gewone melk. Verder gooide ik er gojibessen, rozijnen, macapoeder en lijnzaad door. Na twee uur sporten rammelt mijn maag behoorlijk! Ik neem een meergranenwrap die nog over is van gister en ik besmeer ‘m met hazelnoot amandelpasta (klinkt raar, maar ik hou ervan). Als lunch neem ik een speltbroodje met pindakaas en banaan en een rijstwafel met pindakaas. Tussendoor neem ik een Sultana kaneel en een kaasstengel. ’s avonds viert mijn broertje zijn verjaardag, dus dat betekent lekker (en veel) eten. Er is een buffet met allemaal heerlijke dingen. Ik ga voor een paar stukjes brood met tapenade, 2 slices pizza, een klein beetje lasagne en een beetje quinoa salade. Ik kan niet kiezen tussen de homemade appeltaart met vanillesaus en de zelfgemaakte tiramisu, dus neem ik van beide een klein beetje. Nu zit ik echt propvol!
Eetdagboek buffet Italiaans
Zondag
Ook vandaag weer heet water met citroen en de supplementen. Na een geslaagde verjaardag met bijbehorende lekkernijen, ga ik het vandaag weer een beetje rustig aan doen. Ik begin met de heerlijke chocolade kokos quinoa van chickslovefood.com en een cappuccino. Na een rondje hardlopen van bijna 12 km, mijn langste afstand tot nu toe (yeah!) moét ik echt eten. Ik kies voor een omelet van 2 eieren met spinazie en geitenkaas en een meergranenwrap met geitenkaas, salsasaus en rucola. Mijn diner bestaat uit een heerlijke risotto met spinazie, noten en parmezaanse kaas. Als toetje neem ik een warme chocolademelk die ik zelf maak van amandelmelk en rauwe cacaopoeder.
Eetdagboek risotto met spinazie en noten
Tot de volgende keer!
Britte
Britte

Oprichter en hoofdredacteur van Feel Magazine. Volgt graag de laatste fashiontrends, houdt van beautyproducten testen, kan geen dag zonder sporten en is dol op eten (koken én opeten). Wil je meer weten of ook schrijven voor Feel Magazine? Mail naar brittekoppel@feelmagazine.nl.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>