Britte’s eetdagboek: week 4

Het is weer tijd voor mijn eetdagboekje! Ik probeer zo gezond en gevarieerd mogelijk te eten. Ook sport ik heel erg veel, daarom zal mijn voedingspatroon misschien niet voor iedereen geschikt zijn. Heb je een vraag over mijn weekmenu of wil je een receptje weten? Let me know!

Maandag
Ik begin elke dag met een aantal vitamines en supplementen. Onder andere omega 3, arganolie en spirulina. Daarna neem ik een kopje heet water met citroen. Ik heb noten-rozijnenbrood gemaakt, dus ik neem twee plakjes als ontbijt. Eén met roomboter en één met pindakaas. Tussendoor neem ik een mandarijn en een handje gemengde noten. Lunchen doe ik vandaag met één broodje met humous en drie crackers. 2 met geitenkaas en honing en één met humous. ’s Middags neem ik een 9bar, een superlekkere en voedzame reep met allerlei zaden en noten. Ook neem ik nog een mandarijn. Als avondeten neem ik twee meergranen wraps met kipkerrie-salade, kalkoenfilet en rucola. Na het sporten neem ik nog een rozijnen-cranberry koekje van de bio-winkel en 2 dadels.

Feel Magazine eetdagboek 9bar

Dinsdag
Weer mijn standaard voedingsupplementen en een kopje heet water met citroen. Ik ben vroeg op het station, dus haal mijn ontbijt bij de Starbucks: een cappuccino met magere melk en een rise and shine muffin. Rond half elf neem ik een halve groene smoothie met spinazie, sojamelk, banaan, blauwe bessen, lijnzaad, macapoeder en pindakaas. Vandaag lunch ik met twee crackers met geitenkaas en honing en een volkoren broodje met humous. ’s Middags neem ik de tweede helft van mijn smoothie. ’s Avonds ga ik met een groep uit eten bij het Italiaanse restaurant Pasta e Basta in Amsterdam. Ik eet twee bruschetta’s met tomatensalsa en wat antipasti vooraf. Vervolgens komen er heerlijke schalen met pasta op tafel. Ik probeer de ravioli met ricotta en amandelschaafsel en die is verrukkelijk! Het dessert bestaat uit verschillende Italiaanse lekkernijen. Ik neem een stukje tiramisu en een mini chocoladecakeje. Ook drink ik een glas wijn. Al met al een gezellige avond.

Woensdag
Ik begin de dag met mijn supplementen. Op het station koop ik een croissantje. Later op de ochtend neem ik een groene smoothie met spinazie, banaan, blauwe bessen, lijnzaad, macapoeder en sojamelk. De lunch van vandaag bestaat uit twee speltbroodjes. Eén met geitenkaas en kipfilet en één met humous. Ook neem ik een muesli cracker met pindakaas en komkommer. Rond 4 uur rammelt mijn buik weer. Ik neem een rozijnen-cranberry koekje en 2 mandarijnen. Twee meergranenwraps met rucola, falafelballetjes en tzatsiki saus zijn mijn diner voor vandaag. Na het sporten neem ik nog twee dadels en een mandarijn.

Feel Magazine eetdagboek falafelballetjes

Donderdag
Natuurlijk begin ik mijn dag weer met mijn vaste supplementen en een kopje heet water met citroen. Ik heb weer brood gebakken, speltbrood dit keer. Ik neem twee sneetjes met aardbeienjam. Bij de koffie neem ik een stukje pure chocolade (99%) en een handje noten. ’s Middags lunch ik met twee rozijnenbollen met roomboter. Het avondeten is quinoa, groenteballetjes en overheerlijke gegrilde aubergine! Na het sporten eet ik een biologische rozijnenkoek.

Feel Magazine eetdagboek quinoa aubergine

Vrijdag
Na mijn vaste supplementen neem ik een bakje sojayoghurt met rozijnen, gojibessen, cranberry’s, amandelen en rauwe cacao nibs. Tussendoor neem ik een Nakd cashew cookie reep en een mandarijn. Als lunch neem ik vandaag een groene smoothie met boerenkool, sojamelk, banaan, appel, lijnzaad en macapoeder. ’s Middas neem ik nog een speltbroodje met hüttenkäse en jam en een mandarijn. Het diner bestaat uit zilvervliesrijst met zalm, ui, broccoli, amandelen, hennepzaad en oestersaus. Als toetje twee dadels.

Feel Magazine eetdagboek rijst met zalm

Zaterdag
Ik begin de dag weer met mijn supplementen en een kopje heet water met citroen. Vervolgens neem ik een kleine groene smoothie met boerenkool, sojamelk, banaan, appel, lijnzaad en macapoeder. Daarnaast een meergranenwrap met pindakaas en cacao nibs. Na twee uur sporten ben ik echt bekaf. Ik neem een kopje koffie, een stukje pure chocolade (72%) en wat gedroogd fruit. Daarna ga ik nóg een uurtje naar de sportschool voor een steples. Als ik terugkom lunch ik met 2 volkoren wraps met scrambled egg, rucola en geitenkaas. ’s Middags besluit ik m’n eigen mueslirepen te maken. Er zitten o.a. havermout, banaan, dadels en amandelen in. Ze zijn goed gelukt en ik neem er één. ’s Avonds staat er een feestje op de planning. Van tevoren eten we met z’n vieren bij een vriendin, we gaan voor rijst met gehakt, paksoi, paprika en venkel met wat cashewnoten. Voordat we naar het feest gaan, kijken we een film en snacken we met wat chips. Ik neem er twee kopjes detox thee bij. Tijdens het dansen, drink ik veel water.

Feel Magazine eetdagboek wrap met scrambled egg

Zondag
Ik heb lekker uitgeslapen en ontbijt en lunch is eigenlijk één maaltijd vandaag. Na mijn supplementen ga ik voor twee volkorenwraps met pindakaas, banaan en cacao nibs: heerlijk! Later op de middag ga ik naar Amsterdam voor de show van Rebecca Ward tijdens Fashionweek. Onderweg neem ik een skinny vanilla latte van de Starbucks en een zelfgemaakte mueslireep. Na de show ga ik eten met een vriendin. Het wordt tapas. We kiezen voor dadels met spek, ossenhaaspuntjes, spareribs, een stukje stokbrood met geitenkaas uit de oven en frietjes. We drinken er water bij. Later gaan we nog naar de bioscoop waar we een kleine portie zoute popcorn delen.

Feel Magazine eetdagboek tapas

Wil jij ook een keer een eetdagboek bijhouden voor Feel? Stuur me een mailtje!

Britte
Britte

Oprichter en hoofdredacteur van Feel Magazine. Volgt graag de laatste fashiontrends, houdt van beautyproducten testen, kan geen dag zonder sporten en is dol op eten (koken én opeten). Wil je meer weten of ook schrijven voor Feel Magazine? Mail naar brittekoppel@feelmagazine.nl.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>