Britte’s eetdagboek: week 13

Het is weer tijd voor mijn eetdagboekje! Ik probeer zo gezond en gevarieerd mogelijk te eten. Ook sport ik heel erg veel, daarom zal mijn voedingspatroon misschien niet voor iedereen geschikt zijn. Heb je een vraag over mijn weekmenu of wil je een receptje weten? Let me know!

Maandag
ik begin de dag met 1 speltbroodje met pindakaas en een cappuccino van de Starbucks. Tussendoor neem ik een groene smoothie met sojamelk, banaan, spinazie, kiwi, wortel, lijnzaad, macapoeder en een paar stukjes mango. Tussen de middag een speltbroodje met humous en avocado en 1 met geitenkaas en honing en een klein bakje salade. ’s Middags neem ik een spelt-fruitkoek van de biowinkel. Ik ga ’s avonds sporten, dus ik eet op tijd. Ik neem pastasalade met gerookte kip, bleekselderij en appel. Na het sporten werk ik nog een handje ongezouten noten weg.

Eetdagboek Britte pastasalade_opt

Dinsdag
Ik begin de dag weer met dezelfde groene smoothie als gisteren. Ik neem er een croissantje bij. Ik lunch met 3 speltbroodjes, 1 met geitenkaas en honing en 2 met kipfilet, geitenkaas, rucola en avocado. Heerlijk! ’s Middags neem ik een paar verse dadels en een sprits. Als diner eet ik wraps met gehakt, paprika en champignons en avocado, rucola en salsasaus.

Woensdag
Vandaag ben ik jarig! Ik ga uitgebreid ontbijten bij mijn moeder. Ik eet 1 bananen-ei pannenkoekje en neem ook nog een half chocoladecroissantje, een half pistoletje met geitenkaas en gerookte kip en wat fuit. Daar zit ik de rest van de ochtend wel vol van! In de middag ga ik naar de Yoghurt Barn en neem ik een lekkere boerenyoghurt met vijgen, amandelen en honing. Tijd voor het avondeten! Ik kies voor een noodlesalade met komkommer en radijs, daarnaast snack ik wat worteltjes. Na het sporten neem ik nog wat gedroogd fruit.

Eetdagboek Britte ontbijtje

Donderdag
Ik begin de dag met zelfgemaakt speltbrood met pindakaas, lijnzaad en rauwe cacaonibs. Als ik iets lekker vind, is het wel die combinatie! In de middag ga ik lunchen met vrienden in de zon op het terras. Ik neem een Italiaanse bol met gehakt, champignons, paprika en kaas uit de oven en een cappuccino. Later op de middag eten we nog een taartje om mijn verjaardag te vieren. Ik ga voor een appelbol. Omdat ik ga sporten, wil ik vroeg eten, maar door die appelbol heb ik niet veel honger. Ik neem alleen een speltbroodje met pindakaas. Als ik ’s avonds thuiskom, neem ik nog wat gedroogd fruit en een paar walnoten.

Vrijdag
Omdat het vandaag vrijdag is, besluit ik een cinnamon roll en een white cafe mocha te halen bij de Starbucks. Mijn guilty pleasure! Eenmaal op kantoor neem ik een paar koppen groene thee en later op de ochtend een grote appel. Ik lunch met een sandwich van 2 boterhammen met smeerbare geitenkaas, kipfilet, rucola en avocado. Daarnaast neem ik nog een klein speltbroodje met pindakaas. ’s Middags neem ik nog een sprits. Aan het eind van de middag nodigt een vriendin me spontaan uit om bij haar te gaan eten. Dat aanbod neem ik aan. We eten een salade met komkommer, rode ui, tomaat, paprika en feta en een stokbrood met allerlei lekkere smeerseltjes.

Zaterdag
Ik word te laat wakker en heb daardoor niet veel tijd om te ontbijten. Ik neem snel 2 crackers met appelstroop voordat ik naar de sportschool sprint. Tussen de lessen door voel ik me een beetje flauw, gelukkig heb ik BelVita ontbijtbiscuits in mijn tas zitten. Ik neem er twee. Als ik weer thuis ben neem ik een rijstwafel met chocola en kokossnippers. Mijn lunch bestaat vandaag uit twee zelfgemaakte speltbroodjes met humous, kipfilet en mozzarella. Aan het einde van de middag ga ik op pad naar Amsterdam voor de Electric Run. Onderweg naar de trein eet ik een perenijsje. Voordat we gaan ‘rennen’ nemen we een broodje hamburger met sla en bacon. Nadat we onszelf bekliederd hebben met bodypaint, beginnen we aan de leukste vijf kilometer die ik ooit gelopen heb. Na afloop is er een feest. Ik neem een paar slokjes AA drink en omdat ik erg trek heb een paar hapjes van een Thaise curry die eigenlijk nergens naar smaakt.

Lunch humous met mozarella en kip

Zondag
Ik heb zo’n zin in havermout deze ochtend! Vandaag gooi ik er macapoeder, lijnzaad, banaan, blauwe bessen en pindakaas door. Ik besluit mezelf een rustig ochtendje te gunnen en ga in de zon zitten met een goed boek. ’s Middags ga ik bij mijn ouders op bezoek en neem ik twee plakjes zelfgemaakt appel-kaneelbrood met roomboter. Later op de middag komt er wat familie op bezoek om mijn verjaardag te vieren. Ik neem een stukje hazelnoot schuimgebak. Het diner bestaat vandaag uit rijst met kip en roerbakgroenten.

Eetdagboek Britte havermout met fruit

Britte
Britte

Oprichter en hoofdredacteur van Feel Magazine. Volgt graag de laatste fashiontrends, houdt van beautyproducten testen, kan geen dag zonder sporten en is dol op eten (koken én opeten). Wil je meer weten of ook schrijven voor Feel Magazine? Mail naar brittekoppel@feelmagazine.nl.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>