Bianca’s eetdagboek: week 48

Hoi allemaal! Mijn naam is Bianca en voor Feel Magazine houd ik mijn eetdagboek bij. Ik ben een enorme liefhebber van eten, ik ga vaak uit eten en vind het heerlijk om zelf te koken. Ook vind ik het leuk en belangrijk gezond te eten omdat ik me dan veel beter voel. Ik sport ook veel en let daarom extra op mijn voeding. Heb je vragen of wil je een receptje weten? Stel ze gerust!

Maandag
Ik begin de dag met havermoutmout met daarin kaneel, pure chocola (zo lekker gesmolten!) zaden en banaan. Tussendoor neem ik twee mandarijntjes, een appel en een banaan-ei pannenkoek. ’s Avond eet ik (vroeg) voor het sporten taugé met sugarsnaps, ananas en noten in sojasaus en limoensap. Om half 10 kom ik thuis van turnen en drink ik een smoothie met bietensap, spinazie en ananas.

Tauge met sugar snaps

Dinsdag
Vandaag neem ik havermoutpap met framboos, superfoods en een grote kop groene thee. Tussendoor eet ik nootjes en gedroogde abrikozen. Als lunch kies ik voor biologisch pompoensoep met geitenkaas en een rijstwafel. Als avondeten neem ik quinoa met pompoen, tomaat en rucola. Ik maak ook een extra portie voor morgen. ’s Avonds neem ik kwark met perzik en kaneel.

Woensdag
’s Ochtends begin ik met havermoutpap met kiwi en superfoods en een kop thee. Tussendoor maak ik gezonde havermoutkoekjes. Voor de lunch eet ik de salade van gister met quinoa en pompoen, daar voeg ik geitenaas en balsamicoazijn aan toe. ’s Avonds  na turnen om half acht eet ik sushi (uit de supermarkt) en een salade met wortel, witlof, garnalen, koriander, taugé, vissaus en limoensap. Na het eten neem ik nog twee havermoutkoekjes.

Donderdag
Ik begin de dag met thee, havermoutpap met superfoods zoals lijnzaad, chiazaad en zwarte chocolade. Ik ben de hele dag buiten de deur, maar heb voldoende lekkers mee; een speltbroodje met een gekookt ei, quinoasalade met zoete aardappel, sla en geitenkaas. Verder eet ik een appel en mandarijntjes. Om zeven uur ben ik weer thuis en eet ik een speltpasta met tomaat en champignons.

pastasalade met rucola

Vrijdag
Vandaag begin ik de dag weer met havermoutpap met blauwe bessen (uit de vriezer), kokosrasp en zaden. Ik lunch met twee speltboterhammen met pindakaas en banaan erop. Tussendoor eet ik twee appels en een notenreep van Eat natural. Van vier tot half acht sport ik en eet ik wortels (een gewoonte tijdens het turnen). Eenmaal thuis heb ik geen zin om te koken en neem ik weer havermoutpap met banaan, zaden, chocolade en kaneel.

Zaterdag
Ik neem havermoutpap met appel en kaneel. Tussendoor eet ik een appel, een mandarijn en wat pepernootjes. Ik lunch buiten de deur met een hele machtige lemonpie. Daar zit ik de rest van de middag behoorlijk vol van. ’s Avonds eet ik couscous met restjes; aubergine, tomaat, wortel, falafel en geitenkaas.

Kaasplankje

Zondag
Ik begin de dag met havermoutpap met twee kiwi’s, zaden en gojibessen. Een aantal keer per week neem ik een ijzer pil omdat mijn ijzerwaarde soms aan de lage kant is en ik weinig vlees eet. Tussen ontbijt en lunch eet ik drie mandarijntjes. Als lunch eet ik twee banaan-ei pannenkoekjes met huttekäse en een handje ongebrande nootjes. Hierna ga ik vijf kilometer hardlopen en daarna drink ik een smoothie van bietensap, peer, spinazie en boerenkool. In de namiddag drink ik een glas rode wijn en neem ik toastjes met kaas. Daarna maak ik risotto met pompoen, salie en tijm. Na het eten neem ik een Twix en drink ik thee.

Risotto met pompoen

Bianca
Bianca

Student toerisme & management, freelance ondernemer, fotografe, blogger, foodie en liefhebber van reizen, natuur, sporten & dieren. Sport vijf keer in de week, drie keer in de turnhal en doet daarnaast aan hardlopen. Houd van luxe uit eten gaan en koken maar is ook een healthfreak en is altijd op zoek naar lekkere gezonde receptjes! Op biancakramer.blogspot.nl blogt ze over reizen en eten. Kijk voor foto's op haar website www.kramerphotography.nl

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>