10 tips voor lange en gezonde lokken

Droom jij ook van lange lokken a la repelsteeltje? Maar elke keer dat je haar ook maar een beetje lang wordt, gaat het slap en futloos langs je gezicht hangen, waardoor jij weer gillend naar de kapper rent… Herkenbaar? Dan kun jij deze tips vast heel goed gebruiken!

1. Niet elke dag wassen
Als je je haar elke dag wast, was je ook de bescherming van je haar weg. Deze bescherming zorgt er onder andere voor dat je lokken gezond blijven. Was je haar niet vaker dan drie keer per week. In het begin heb je misschien last van vet haar, maar houd vol! Binnen een paar dagen is je haar gewend en stralen je lokken als nooit tevoren.
tien tips voor stralende en gezonde lokken
2. Droog je haar met liefde
Als je haar nat is, is het ontzettend kwetsbaar. Het breekt gemakkelijk af. Doe dus voorzichtig als je het droogt. Knijp heel voorzichtig de laatste restjes water uit je puntjes en ga nooit als een gek met een handdoek over je hoofd. Kam je haar bij voorkeur als het droog is, of anders met een kam in plaats van een borstel.

3. Style je haar met mate
De hitte van een föhn of een krultang is niet goed voor je haar. Wil je je haar toch föhnen, gebruik dan de laagste temperatuur en houdt het apparaat niet te dicht bij je haar. Een krul- of stijltang kun je beter niet elke dag gebruiken. Als je je lokken toch wilt stylen, gebruik dan altijd een heatprotector om je haar te beschermen.

4. Vermijd chemicaliën
In veel shampoo’s en haarproducten zitten chemicaliën die niet goed zijn voor je haar. Ze zijn extra verraderlijk, want op de korte termijn maken ze je lokken misschien juist soepel en zacht, maar op de langere termijn zijn ze echt slecht voor je haar.

5. Eet gezond
Yes, hij staat in bijna alle lijstjes, I know! Maar je bent nou eenmaal wat je eet! Gezonde voedingsmiddelen zorgen ervoor dat je haar sneller groeit en gezonder blijft. Omega 3 en vitamine B zijn heel belangrijk voor mooi en gezond haar, deze vind je bijvoorbeeld in groente, fruit, zalm, olijfolie, avocado en noten.

6. Water, water en nog eens water!
Nog zo’n inkoppertje, maar ik blijf er op hameren totdat iedereen weet hoe belangrijk het is om voldoende water te drinken. Ook voor je haar is water belangrijk. Je haar blijft gehydrateerd en gehydrateerd haar is gezond haar.

7. Eet je vitamientjes
Er zijn speciale vitamines om je huid, haar en nagels mooi en sterk te houden. Bij veel drogisterijen verkopen ze deze mix onder de naam ‘Speciaal voor vrouwen’. Een aanrader!

8. Draag je haar los
Probeer je haar zo veel mogelijk los te dragen. Strakke paardenstaarten, knotten of vlechten kunnen je haar breken. Wil je je haar echt vast hebben, wissel dan af; de ene dag een hoge paardenstaart, dan weer een vlecht en de dag erna een lage paardenstaart. Zo verdeel je de druk.

9. Geef jezelf een hoofdmassage
Trakteer jezelf eens in de zoveel tijd op een hoofdmassage. Dat is niet alleen heerlijk ontspannend, maar stimuleert ook je bloedsomloop en zorgt er voor dat je haar sneller groeit. Je kunt eventueel ook een apparaatje kopen voor de hoofdmassage.

10. Dode puntjes? Tijd voor de kapper!
Laat je dode puntjes afknippen door de kapper. Gezond haar groeit namelijk veel sneller dan haar met dode puntjes. Je hoeft echt niet iedere zes weken braaf een afspraak te maken, maar probeer het niet té lang uit te stellen.

Wat doe jij voor gezond haar?

Britte
Britte

Oprichter en hoofdredacteur van Feel Magazine. Volgt graag de laatste fashiontrends, houdt van beautyproducten testen, kan geen dag zonder sporten en is dol op eten (koken én opeten). Wil je meer weten of ook schrijven voor Feel Magazine? Mail naar brittekoppel@feelmagazine.nl.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>